پورتال جامع اطلاع رسانی دام، طیور و آبزیان
پورتال جامع اطلاع رسانی دام، طیور و آبزیان

کنسانتره طیور گوشتی و تخم گذار چه ویژگی هایی دارد؟

کنسانتره طیور گوشتی و تخم گذار چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی که در حال پرورش و رشد طیور هستید، توجه به تغذیه آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تغذیه طیور می‌تواند موجب بهبود وضعیت رشدی آن‌ها شده و میزان گوشت و توانایی تخم گذاری را در بدن طیور افزایش دهد. از همین رو برای آن که بتوان درآمدزایی خوبی را از این روش داشت، لازم است تا نسبت به تغذیه طیور توجه ویژه‌ای را داشته باشید.کنسانتره طیور گوشتی، به عنوان مهم‌ترین تغذیه مناسب برای طیور کاربرد دارد.

استفاده از کنسانتره مناسب در زمان درست و به جا می‌تواند رشد و پرورش طیور را با سرعت بسیار بالایی مواجه سازد. از همین رو لازم است تا نسبت به انتخاب درست کنسانتره توجه داشته باشید. در این بخش با بررسی بهترین انواع کنسانتره طیور و زمان مناسب برای مصرف هریک، به شما در انتخاب و استفاده درست از این کنسانتره  کمک خواهیم کرد.

بررسی مهم‌ترین ویژگی‌ها در یک کنسانتره طیور گوشتی باکیفیت

در اولین قدم برای شناخت و خرید بهترین کنسانتره طیور گوشتی، لازم است تا مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در این کنسانتره را بشناسیم. برای بررسی این کنسانتره چندین ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویژگی‌ها عبارت است از:

  1. بهترین کنسانتره به گونه‌ای تولید می‌شود تا تمامی مواد غذایی مورد نیاز طیور را تامین کند. به این ترتیب، هیچگونه نیازی به تهیه مواد غذایی اولیه مختلف و متعددی چون متیونین، لیزین، دی کلسیم فسفات، ویتامین‌های مختلف و چربی و آنزیم وجود دارد.
  2. در کنار استفاده از ترکیبات کامل، داشتن قابلیت مخلوط کردن کنسانتره طیور گوشتی با دیگر غذاها نیز می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کنسانتره باکیفیت شناخته شود.

بهترین و باکیفیت‌ترین انواع کنسانتره دارای انواع مشخصی هستند و زمان معینی را برای مصرف دارند. از همین رو در وضعیت مناسبی می‌توان از آن بهره لازم را برد.

توجه به اصلی‌ترین ویژگی‌های کنسانتره طیور گوشتی

این مطلب را از دست ندهید : کنسانتره مرغ چیست و انواع آن ؟

انواع مختلف کنسانتره طیور گوشتی براساس زمان مصرف برای طیور

زمانی که به دنبال استفاده از کنسانتره طیور گوشتی هستید، لازم است تا سن طیور را به دقت در نظر داشته باشید. در زمان‌های مختلف و متفاوت سنی، طیور نیازهای مختلفی دارند. این نیازها می‌تواند سبب شود تا تغذیه مناسب آن‌ها متفاوت از هم باشد. به همین منظور می‌توان 4 نوع کنسانتره طیور گوشتی و تخم گذار را در بازار مشخص کرد. این 4 دسته با یکدیگر از ظر زمانی متفاوت بوده و لازم است تا براساس زمان سنی انتخاب شوند.

1. پری استارتر

اولین هفته از زندگی جوجه در وزن گیری او بسیار اهمیت دارد. این موضوع در بین طیور گوشتی اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. می‌توان گفت که 10 گرم اضافه وزن در این هفته می‌تواند سبب 100 گرم افزایش وزن در پایان دوره شود. علاوه بر این‌ها، در اولین هفته از زندگی جوجه، سیستم‌های گوارشی او ضعیف هستند. همین موضوع می‌تواند سبب ایجاد حساسیت نسبت به برخی از انواع کنسانتره طیور گوشتی شود. به همین دلیل لازم است تا در اولین هفته از پرورش جوجه‌های گوشتی، به کنسانتره طیور گوشتی توجه بسیاری شود. کنسانتره پری استارتر، گزینه‌ای است که می‌تواند با ایجاد تعادل در سیستم ایمنی پرنده، میزان رشد و گوشت گیری او را نیز بهبود بخشد.

2.استارتر

استفاده از کنسانتره طیور گوشتی پس از تمام شدن دوره پری استارتر آغاز می‌شود. این کنسانتره می‌تواند با استفاده از مواد مغذی در خود، مراحل رشد و پیشرفت و افزایش وزن گیری جوجه‌های گوشتی را بسیار بهبود بخشد. استفاده از کنسانتره طیور گوشتی استارتر تا زمان 12 تا 15 روزگی جوجه و رسیدن به وزنی در حدود 300 تا 350 گرم انجام می‌شود. از همین رو در فرمول کنسانتره استارتر، به وضعیت سلامتی جوجه‌های گوشتی در این زمان توجه خواهد شد و بر همین اساس کنسانتره استارتر فرمول بندی می‌شوند.

کنسانتره طیور گوشتی و تخم گذار

4. میان دان

پس از گذر از هفته دوم وزن گیری، افزایش میزان احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف برای طیور گوشتی و تخم گذار بسیار بیشتر می‌شود. از همین رو میان دان که در این دوران مصرف می‌شود، لازم است تا غنی از انواع آنتی اکسیدان باشد. بهترین میان دان را می‌توان میان دانی با با ترکیباتی غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان و اسیدی فایرها دانست. ترکیباتی که می‌تواند موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری در طیور شده و افزایش وزن را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

5. پایان دان

از 34 روزگی به بعد، پایان دان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایان دان برای دوره آخر زندگی طیور گوشتی و تا روز کشتار مورد استفاده است. بازه زمانی بسیار مهم که بر روی میزان وزن طیور تاثیر مستقیم و مهمی را دارد. استفاده از ترکیبات مختلف در این دوران منجر به افزایش و ماندگاری وزن در طیور خواهد شد. موضوعی که می‌تواند باعث بهبود میزان وزن طیور در زمان کشتار شود.

این مطلب را از دست ندهید : مراحل تولید کنسانتره طیور

اصلی‌ترین مواد مغذی موجود در این کنسانتره

مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند بر روی ویژگی‌های نهایی یک کنسانتره طیور گوشتی تاثیر بگذارد، ترکیبات به کار رفته در آن کنسانتره است. استفاده از ترکیبات مختلفی مانند کلسیم، فسفر، اسیدهای آمینه و مواد معدنی مختلف می‌تواند بر روی مهم‌ترین ویژگی‌های کنسانتره طیور گوشتی تاثیرگذار باشد. زمانی که در حال خرید این کنسانتره هستید، توجه داشته باشید که بهترین ترکیب استفاده از کلسیم دوبرابر فسفر است. این ترکیب می‌تواند موجب افزایش جذب کلسیم و فسفر شده و بر روی سلامتی استخوان‌های طیور تاثیرات مستقیمی را بگذارد.

علاوه بر این وجود ترکیباتی مانند سدیم، پتاسیم، جوش شیرین، نمک و کلر نیز در کنسانتره طیور اهمیت بسیاری را دارد. وجود این ترکیبات می‌تواند موجب افزایش عملکرد و تولید بیشتر در طیور شده و سلامتی آن‌ها را بهبود بخشد.

آخرین نکات درباره کنسانتره طیور گوشتی و تخم گذار

اگر به دنبال استفاده از تغذیه مناسب برای کنسانتره طیور هستید، لازم است تا در این باره نکات مهمی را بدانید. بررسی مهم‌ترین نکات درباره این کنسانتره  به شما کمک خواهد کرد تا در نهایت و زمان کشتار، طیور گوشتی سنگین وزن تری را داشته باشید. طیوری که بتوانند نتایج زحمات شما را به خوبی نشان دهد. امید است در نهایت استفاده درست و به جا از کنسانتره طیور گوشتی موجب افزایش سلامتی در طیور شما بشود.

برای آشنایی کامل با محصولات در حوزه کنسانتره طیور  کلیک کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط