پورتال جامع اطلاع رسانی دام، طیور و آبزیان
پورتال جامع اطلاع رسانی دام، طیور و آبزیان

مهم‌ترین نکات برای خرید و استفاده از سیلوی فلزی

توجه به 5 نکته اساسی برای خرید سیلوی فلزی

با افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به مواد غذایی از جمله غلات، اهمیت نگهداری و محافظت از غلات در برابر آفتاب، مواد سمی، آفات و حشرات بیشتر شده است. برای این امر یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از انواع سیلو به خصوص سیلوهای فلزی است. سیلوهای فلزی نوعی انبار برای دپو و نگهداری مواد غذایی، کشاورزی، مواد نفتی و غیره هستند که از جنس آهن گالوانیزه شده ساخته می‌شوند. این نوع از سیلو را می‌توان در اندازه‌های مختلف، ظرفیت‌های نگهداری متفاوت و با رنج هزینه متنوعی تولید کرد.

موضوعی که سبب شده است تا به امروز این محصولات بتوانند به عنوان یکی از بهترین انواع راهکار برای نگهداری غلات شناخته شوند و با تنوع خود در بازار محبوبیت و استقبال بسیاری را از آن خود کنند. با این حال، در حین خرید و برای استفاده از سیلوی فلزی لازم است تا به نکاتی توجه داشته باشید. نکاتی که می‌تواند خرید بهتری را برای شما رقم زده و موجب افزایش رضایت و استفاده شما از سیلوی فلزی گردد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

1. مشخصات فنی و وزن سیلوی فلزی

زمانی که درباره این سیلو صحبت به میان می‌آید، در اولین نکته لازم است تا مشخصات فنی آن در نظر گرفته شود. با اینکه سیلوهای فلزی شباهت‌های بسیاری را با یکدیگر دارند اما در برخی موارد نیز با یکدیگر متفاوت هستند. مشخصات فنی سیلوهای فلزی یکی از این موارد است که می‌تواند برای هرکدام به شکلی متفاوت بوده و با یکدیگر فرق داشته باشد.

وزن مخصوص مواد اعمال شده و ضریب اطمینان محصول، مواردی هستند که بر روی وزن نهایی این سیلو تاثیر می‌گذارند و می‌توانند تفاوت‌هایی را بین سیلوهای فلزی ایجاد کنند. از همین رو زمانی که به دنبال خرید سیلوی فلزی هستید، لازم است تا نسبت به وطن محصول اطلاعاتی را داشته باشید. اطلاعاتی که می‌تواند سبب شود تا انتخاب شما متناسب با نیازتان شکل گیرد و به بهترین گزینه ممکن تبدیل شود.

سیلو فلزی برای نگهداری غلات

2. توجه به شرکت سازنده سیلوی فلزی

به عنوان دومین نکته و موضوع مهمی که لازم است تا در حین خرید و استفاده از سیلوی فلزی نسبت به آن توجه داشته باشید، شرکت سازنده سیلوی فلزی است. در دهه هشتاد، سازندگان بسیار کمی برای سیلوهای فلزی وجود داشتند که همگی استانداردها لازم برای تولید سیلوی فلزی را در اختیار داشتند. با این حال، نیاز جامعه و عرضه از طرف این سازندگان کافی نبود و حضور رقبا در این زمینه افزایش یافت.

از همین رو، در طی سال‌های اخیر سازندگان بسیاری به عنوان سازندگان معتبر سیلوهای فلزی کار خود را در این زمینه شروع کرده و توانسته‌اند تا سازه خود را به عنوان یک سازه کاملا استاندارد و مناسب به بازار عرضه کنند.این موضوع می‌تواند بر روی نگهداری و حفاظت مناسب از غلات موجود در سیلوهای فلزی تاثیر گذاشته و موجب افزایش کیفیت یا کاهش آن شود. از همین رو در زمان خرید سیلو، لازم است تا دقت بسیاری در وجود استانداردهای لازم برای سیلوی خریداری شده باشد و برند و شرکت سازنده سیلوی فلزی را در نظر بگیرید.

3. تناسب سیلوی فلزی با ابعاد زمین و اندازه مناسب آن

در بین این سیلو ها، ابعاد بسیار متنوعی وجود دارد که لازم است تا متناسب با زمین در نظر گرفته شده برای سیلو انتخاب شود. در واقع زمانی که شما قصد خرید سیلوی فلزی خود را دارید، در نظر گرفتن کاربرد شما می‌تواند موجب انتخابی بهتر و کامل‌تر برایتان باشد. به این وسیله پیش از خرید سیلوی فلزی، بین سیلو و زمین خود تناسبی را برقرار می‌کنید و می‌توانید تا بهترین انتخاب ممکن را برحسب اندازه و شرایط زمین خود رقم بزنید.

4. هزینه تمام شده برای خرید این سیلو

هزینه تمام شده برای خریداری هر محصولی از موضوعات مهم در حین خریداری آن نام برده می‌شود. این موضوع برای خرید و استفاده از سیلوی فلزی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سیلوهای فلزی معمولا به عنوان محصولاتی با قیمت بالا شناخته می‌شوند که در صورت نیاز به آن‌ها می‌توان در قیمت‌های متنوع و مختلفی آن‌ها را در بازار مشاهده کرد. از همین رو هزینه تمام شده برای این محصولات، می‌تواند بسیار متغیر و متفاوت باشد. تفاوتی که معمولا کاملا توجه است و می‌تواند در تعداد بالا و نیازهای سنگین، کاملا چشم‌گیر تلقی شود. در صورتی که به دنبال خرید و استفاده از سیلوی فلزی هستید، نسبت به این نکته توجه و دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید با هزینه مناسب، خرید خوبی را از بازار برای خود رقم بزنید.

سیلو فلزی

1.     قابلیت‌های جانبی موجود در این سیلو

از دیگر نکاتی که می‌تواند در هنگام خرید این سیلو مورد توجه قرار گیرد، توجه به قابلیت‌های جانبی موجود در سیلوی فلزی است. برخی از سیلوهای فلزی جدید، قابلیت‌های جانبی بسیاری دارند. این قابلیت‌ها می‌تواند استفاده بهتر و مناسب‌تری را از سیلو به همراه داشته باشد. کنترل حرارت موجود در سیلو، گردش هوا و سیستم هوایی، وجود نقاله‌های دارای پوشش گالوانیزه و راهروهای گالوانیزه در بالای سیلوها بخشی از این موارد هستند که می‌توانند موجب افزایش کیفیت نگهداری از غلات در سیلوی فلزی شوند.

جمع بندی پایانی مقاله

زمانی که افراد می‌خواهند برای خرید یک محصول اقدام کنند، دانستن اطلاعاتی اولیه می‌تواند به داشتن یک خرید مناسب و خوب کمک کننده باشد. در این مقاله به سراغ سیلوی فلزی به عنوان یک محصول برای خریداری رفته شد. و درباره مهم‌ترین نکات برای خریداری این محصول اطلاعاتی را بیان شد. اطلاعاتی که می‌تواند کمک کند تا بهترین انتخاب ممکن را برای خود رقم خورد و با توجه به شرایط و وضعیت خود، یک خرید کاملا ایده‌آل و متناسب را داشت. امید است تا به اینجای مقاله همراه ما بوده باشید و با خواندن این 5 مورد از نکات مهم در خرید سیلوی فلزی، در نهایت به بهترین انتخاب ممکن دست پیدا کنید.

برای آشنایی کامل با محصولات در حوزه سیلو ذخیره غلات کلیک کنید.

محصولات مرتبط

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *